17 Kasım 2015 Salı

O Bir C Vitamini Deposu; O Bir Sağlık Kaynağı: Limon!


Turunçgiller ailesinden olan ve C vitamini yönünden oldukça zengin olan limonun faydaları saymakla bitmez; ancak biz sizin için en önemlilerini sıraladık. 

  • Kuvvetli aroması nedeniyle salatalarda ve yemeklerde bolca kullanılan limon, magnezyum ve bakır yönünden oldukça zengindir.
  • Limon tüketimi damarları genişleterek, kan dolaşımına yardımcı olur. Bu nedenle, kalp ve damar sağlığı açısından olumlu etkisi vardır.
  • Damar açıcı etkisi sayesinde karaciğer sağlığı açısından oldukça etkilidir.
  • C vitamini yönünden oldukça zengin bir besin olduğu için, gribal enfeksiyonlara karşı oldukça güçlü bir silahtır. 
  • Asit oranı açısından oldukça zengin olan limonun tüketim miktarına, mide sağlığı açısından, dikkat edilmelidir. Mide asit oranı fazla olan kişiler limon kullanımını düşük miktarlarda tutmalıdır. 
  • Limonun fazla kullanımı, mide asidinin dengesini etkileyeceğinden reflü hastalığına neden olabilir. Yani limon tüketirken azı yarar, fazlası zarar sözünü unutmamalısınız. 
  • Genellikle hastalıklarda limonu sıkıp sıkıp içmenin faydalı olduğu düşünülür; ancak bu doğru bilinen bir yanlıştır. Çünkü limonun bolca barındırdığı C vitamini, su da eriyen bir vitamin türüdür. 
  • C vitaminin fazlası, idrarla birlikte vücuttan atılır. Bu nedenle, çok fazla limon yemenin bir faydası yoktur. Aksine asit oranı nedeniyle zararı vardır.
  • Kabuğu soyulmuş bir iki dili limonu yemek, limonun faydalarından daha sağlıklı bir şekilde faydalanılmasını sağlar. 

0 yorum :

Yorum Gönderme